Barbora Topinková

Milý Ježíšku, jsem švorc

24. 12. 2013 9:59:00
Jako každoročně jsem přešvihla rozpočet v pomýleném přesvědčení, že účelem Vánoc je rozdat se do roztrhání portmonky. V opačném případě by mě čerti opékali po zbytek očistce na zahradním grilu a přitom mne krmili jen vařenou mrkví. A protože nejsem schopna ani v průběhu běžného roku našetřit finanční vatu schopnou mi zajistit nákup něčeho většího než je dvacet kafí, trávím jako každý rok Štědrý den totálně švorc. Ty určitě víš, o čem mluvím.

V dnešní době není třeba narodit se chudé matičce ve stáji. Náš geniální pes si před měsícem zlomil nohu při seskoku z gauče. Měli bychom ho ukazovat na poutích jako rekordmana v nešikovnosti a ještě na tom vydělat, ale poutě se teď bohužel nekonají a tak jsem přebytečné finanční prostředky vrazila do sešroubování jeho kostí. Po zaplacení hypotéky, SIPA a dalších zelených nenažraných bestií jsem pod stromeček koupila drobnosti od srdce. Společně s novým ubrusem na sváteční stůl, vánoční hvězdou, novou knížkou, třemi svátečními obědy a členstvím v ČHS vysály moje konto do stavu +6,28 Kč.

Vánoce bez halíře v kapse jsou romantické, ale z hlediska praktického umí poněkud komplikovat život. Ty ses vezl do Betléma na oslu, ale na moje Volvo pohánění holí neplatí, nemá-li v nádrži aspoň trochu nafty. K návštěvám tedy používám osvědčené studentské metodiky jízdy stopem. V čase předvánočním je statistická pravděpodobnost úspěchu u silnice velká, ovšem člověk musí počítat s tím, že jej s největší pravděpodobností sveze sváteční šofér vyzbrojen kloboukem a darem vyhazovat blinkr do směru, kterým se nemá v úmyslu vydat. Ale darovanému řidiči na čepici nehleď. O hladu taky nezůstanu, protože návštěvy a následné dojídání výslužek a zbytků mě zakulatí i přesto, že mi v peněžence nezbylo ani na to, abych si v bistru přes ulici koupila M34 s obyčejnou rýží. Co se zábavy týče, velké město je plné radostí zdarma. Tobě zpívali koledníci, já si chodím poslechnout Rybovku pod Karlův most. Prohlédnu si kostely, které jsou jinak zavřené, a zbylých 6,28 Kč naházím do kasičky pohyblivého betléma, protože chci vidět, jak kejvá hlavou ten černej vzadu. Nakonec nakrmím zviřontky v lese přestárlými jablky a přitom se příjemně zvláčním čajem z termosky, který vylepším zbytkem rumu z pečení cukroví.

Vánoce umí člověka finančně zruinovat ještě víc, než kdyby hrál o černém pátku na burze. Protože mám díky výše uvedenému soucit s Tvou finanční situací chudého pacholete, určitě netrvám na tom, abys mi přinesl pod stromeček to, co jsem olajkovala na reklamních bannerech na Facebooku. I když se zázraku pochopitelně nebráním, největší radost by mi udělalo, kdybys zdržel žlučníkovým záchvatem či zasypáním sněhem odpovědné úředníky mé banky, a tím pozdržel splatnost některých dalších drobností. Pojištění OeAV, členství v ČAH, příspěvek na SKV a poplatek za vedení hypotéky přece můžu zaplatit až příští rok.

Moc díky, milý Ježíšku, a užij si i letos šťastný a veselý!

Autor: Barbora Topinková | karma: 38.23 | přečteno: 9140 ×
Poslední články autora