Diskuse

Praktiky s příjmením

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

hanebně jste mi uzmula bonmot, neb jsem chtěla říci, že je dobrou variantou odejít z radnice jako Banderasová, lépe Bardemová, i Dyková bych mohla bejt

0 0
možnosti

Přechylování je dle mého hodně o určitém citu pro jazyk.Pokud ho někdo nemá, může páchat různá zvěrstva (třeba Ema Smetana), nakonec - bude s tím žít sám. Ve světě různých quazihvězdiček a pseudocelebrit to nakonec může pomoct, alespoň si je každý zapamatuje (je jedno, v jakém kontextu).

Ale čeština je prostě čeština konstruovaná, že se s přechýlením počítá a má další dopady. Pokud např. zahraniční recepční neví, že v různých jazycích můžou mít jména příbuzných různou formu a podobu, je to hlavně jejich ostuda. (Od kopáče bych to nečekal, ale kdo pracuje denně s cizinci...)

Ono ani u těch severských zemích to dneska tak není. Kdysi platilo, že Bjorn Olafsson byl synem Olafa. Ale dnes má klidně Eric Olafsson syna Bjorna Olafssona a vnuka Snoriho Olafssona... kde to má pak význam? :-)

2 0
možnosti
Foto

Krásná úvaha. Jen škoda, že se pan Motejzlík a slečna Hrušková nevrátili z radnice jako Mach a Šebestová. Mohli spolu mít Kouzelné Sluchátko, kterému by se po emigraci na Island narodil synek Transistor. No, a po maturitě by se mladý polovodič odstěhoval na Slovensko a vzal si nějakou fešnou polovodičku. Ta by potom bourala už jako Sluchátkossonová.

2 0
možnosti
Foto

Nejlip to maji vyresene Spanele: jedno prijmeni por tatovi, druhe por mame, a ty jsou na cely zivot bez ohledu na to jestli se clovek ozeni nebo vda. :-)

1 0
možnosti
Foto

Prosím Vás, co je "por"? Poprvé jsem to považoval za překlep, podruhé za záměr, který jsem nepochopil.

0 0
možnosti

Ať si každý dělá co chce, vysmívat se někomu kvůli příjmení mě přestalo bavit ještě na prvním stupni zš a nadávat ženskejm, že si odpáraly -ová mě ani nenapadne, vždycky mi to totiž evokovalo fousaté ruské sportovkyně a také to do značné míry činilo z manželek subinky, co patří svému muži, za svobodna otci.

Např. Barbora Topinka mi přijde velmi vtipné. To je stejně ještě "svobodné", ne?

2 0
možnosti
Foto

"Pojme-li Češka za chotě Islanďana Bjorna Siggurdssona", taky by se měla po svatbě jmenovat Siggurddotir, ne? Na matrice by to asi bylo dost veselé.

1 0
možnosti
Foto

Ee, neni ani dcera svého tchána;-)

0 0
možnosti
Foto

;-DR^Při troše životních kotrmelců by se jednou v naší rodině mohl jmenovat někdo Bumbala Norek. Třeba Zuzana Bumbala (jako) Norek by mohlo být vskutku epesní jméno...škoda, že jsem si vzala Hubeňáka:-)

3 0
možnosti

Já si vzala Sládka, který neumí uvařit ani čaj, natož pivo. Ovšem Magda Sládek, to znííí;-D.

3 0
možnosti

no tedááá, Vy Cosmopolitanu nadržujete a ještě nám to dáváte na vědomí, že jsme až na druhém místě;-D

1 0
možnosti
Foto

Cosmo platí, Idnes je veřejně prospěšná činnost:-)

1 0
možnosti