Středa 5. října 2022, svátek má Eliška
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 5. října 2022 Eliška

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P70e94t29r 30H87l36o25c81h 4536124498746

Život je o míře. Kdo žádného v rodině nemá, má handicap. Evidentně je takových lidí většina.

0/0
31.3.2020 22:23
Foto

R14o56b54e69r65t 14H65e39l42e26m53b44a28i 9324623584699

Celoplanetarny superorganizmus Gaia zvysuje svoju telesnu teplotu, aby sa zastavila ludskych parazitov a teraz poslala do boja aj svoju biologicku superzbran, ktora nema za ulohu likvidovat ludstvo, iba zhorsit jeho zivotne podmienky, lebo Gaia vsetky svoje deti miluje, ale aj tie najmilovanejsie deti niekedy nerespektuju pravidla a vykmnu sa spod kontroly...

0/0
31.3.2020 17:05
Foto

M10i42c86h58a94l 33Š90t12r27u42n15c 8234136205953

Vzdycky kdyz si prectu podobny mravokarny zvast dostanu neodolatelnou chut jit a zacit porusovat to proti cemu autor podobnych kydu tak strasne broji. A to presto ze do chvile nez si podobny blabol prectu vse vzorne dodrzuji.

+5/−2
31.3.2020 2:46
Foto

V52á91c75l40a92v 87V11i11l42í68m42e53k 2517837125641

Karma.

+1/0
30.3.2020 20:39
Foto

A66n21a53t69o61l 25F18i33l62i66p 5471714603251

;-D;-DR^R^

+1/0
30.3.2020 16:47
Foto

M39i15r56o91s35l56a32v 64B81u97d40í53n 8885617792

V zásadě souhlas s autorkou. Jen mi nesedí jedna věc - "opatření se díky tomu budou muset zpřísnit nebo prodloužit". Opatření se budou prodlužovat, pokud je budeme dodržovat. Opatření přece nebyla nařízena proto, aby byla epidemie krátká, ale naopak proto, aby se "rozplizla" do delšího časového úseku a zdravotnictví to zvládlo. Nejkratší dobu by patrně epidemie trvala, pokud by žádná opatření zavedena nebyla. Akorát by se zdravotní systém zhroutil a byla by spousta mrtvých.

+3/0
30.3.2020 16:35
Foto

I49v27o 24S76p41á56l90e66n36ý 5900753660178

Popravdě ani to ne. Při dnešním vybavení našeho zdravotnictví zvládneme maximálně 50 tisíc nakažených měsíčně a promořovány budou miliony. Buď vláda přijde rychle s opravdovým nouzovým plánem na znásobení výkonu zdravotnictví, nebo to po pár měsících zabalí pro nedostatek peněz a vše vyjde vniveč.

+2/0
30.3.2020 17:55
Foto

M40i30r63o39s81l53a13v 48B93u91d75í18n 8505117392

Kdyby nastal černý scénář, který nastiňujete, tak (žádná) vláda nemá s čím přijít. Možná je to tak, že mladí, jinak zdraví jedinci se silnou imunitou (mohou to být desítky procent populace) to prostě "rozchodí" jako rýmičku a zdravotní systém nijak nezatíží. Ti, kdo vyžadují lékařskou péči, jsou často lidé nějak oslabení, ještě jinak nemocní, staří apod.

0/0
30.3.2020 19:07
Foto

T54o38m18á36š 55T53a23t49í32č93e28k 5680472470308

Podle všeho je to minimálně osm desítek procent populace, která virus nepocítí vůbec, nebo jako lehounkou rýmičku.

+2/0
30.3.2020 21:40
Foto

V10l59a88s24t34i61m44i11l 70K45r58a40i55s35l 4474673895556

zdroj tohoto tvrzení bych vážně rád viděl.

0/0
31.3.2020 8:21
Foto

A61l21e97š 81V49o20l63f 7278803408443

Pěkný článek bez emocí a napadání. Srozumitelné a jasné.

+4/0
30.3.2020 15:42
Foto

S62v84a64t10a73v90a 26D28u36r75a77n20o36v46á 3899969224661

Perfektni, srozumitelne napsano. Napisu jen tolik, mnohdy staci pouzivat jen selsky rozum. V dobe epidemii, ktere postihly lidstvo, vzdy byly dany nejake restriktivni opatreni, ktere vedly k zastaveni jejich sireni. Co dnesnim lidem chybi? Historicka zkusenost, oni si nepamatuji zadnou takovou situaci, kdy by je nekdo omezil. A pokud by tyto restrikce nebyly a nechalo se to bez nich, budou brblat stejni lide, kteri brblaji dnes.

+1/−1
30.3.2020 15:30
Foto

A23l83e36n37a 22V85e36s31e28l19á 3783591175798

Já nevím... mně selský rozum říká, že prostě nejde strávit týdny a zřejmě i měsíce tím, že budu "sedět doma na zadku".

A to říkám jako někdo, komu fakt nemůže ani autorka nic vytknout - mám "houmofís", dům se zahradou, a bydlím v dosahu rozvážkových služeb takže jsem za posledních čtrnáct dní byla venku jednou asi deset minut v drogerii, kam jsem přijela vlastním autem.

Ale lidi z bytů prostě musí ven, jinak se jich část zblázní a u zbytku odejde i ta imunita, co zatím snad přirozeně mají.

Hranice mezi rozumnou a smysluplnou opatrností a úplnou magořinou se dnes dost těžko přesně vymezuje, ale v okamžiku, kdy začnu uvažovat o tom, že lidi, co si vyjedou na kole potenciálně ohrožují záchranný systém tak moc, že chudáci záchranáři se pak kvůli nim možná ani nepomilují se ženou... tady už mi přijde, že ta hranice překročena byla.

Nicméně současná doba je fakt náročná a aspoň trochu z toho hrabe už zřejmě každému...

+1/−1
31.3.2020 7:10
Foto

J14a65n18a 60S93t40r81n44a31d48o63v79á 5839108700456

Máte pravdu, nic takového nejde dodržovat donekonečna, proto se pracuje na jiných systémech sledování nemocných. Ekonomicky ani psychicky tohle není dlouhodobě udržitelné. Tu počáteční zpátečku to ale chtělo, zatím nikdo neví tolik, aby mohl celou záležitost pustit ze řetězu. Teď se ovšem teprve uvidí, jak dokážeme situaci zvládat. Přijdou mnohem složitější opatření, jak se z toho šoku pomalu probudit. Jsem pyšná na naše lidi, že se dokázali semknout, pomáhat si a být disciplinovaní ( alespoň velká část z nich), protože jinde to tak vždy není, ale bojím se, že to není na dlouho. Prachy sice nejsou k ničemu, když vám chybí zdraví, ale bez nich to také nejde a bude ta sounáležitost s těmi, kdo díky situaci budou mít dlouhodobé potíže, dostatečná? Tam vidím tu nejhorší ponorku, čert vem pár dní za dveřmi bytu.

0/0
31.3.2020 9:54
Foto

A58l23e51n59a 66V55e18s34e71l77á 3733511715168

Jasně. Myslím, že "zpátečka" ve formě zavření míst, kde se shromažďují kvanta cizích lidí - divadla, obchody, atd. plus celková opatrnost a omezení jsou namístě.

Ovšem myšlenky jako "vy si na lavičce sundáte roušku, vypijete pivo, poprskáte ji viry a pak si na ni sedne senior a ten umře a vy ho budete mít na svědomí" - to už je snad hysterie dotažená ad absurdum.

+1/0
31.3.2020 9:59
Foto

B49a75r67b96o16r70a 38T39o12p81i83n78k62o86v73á 1425117359596

Aleno, já si to nemyslím. Ten virus je opravdu hodně přenosný. Vezmětěé si, že studie ukazují, že na pevném povrchu setrvávají i několik hodin. Možná máte pravdu a hysterie je přehnaná. Ale - když se zamyslíte nad nějakým konkrétním starším nebo nemocným člověkem ve svém okolí - vezmete si ho na svědomí? Risknete to? Ne jako teoretickou možnost, ale jako ovlivnění životního příběhu někoho konkrétního ze svého okolí, někoho, koho potkáváte cestou ráno pro rohlíky. Já budu třeba raději opatrná, i za cenu svého nepohodí nebo toho, že je to hysterie ad absurdum. Protože - má moje ego a moje přesvědčení o vlastní neomylnosti v případě mého omylu cenu lidského života?

0/0
31.3.2020 12:04
Foto

A82l60e65n18a 57V23e57s57e82l87á 3253651405718

Už jste někdy v životě řídila auto? A riskla jste to, že váš omyl může stát někoho život?

Na téhle úrovni jsou vaše aktuální argumenty.

Jak jsem řekla - já se současnými nařízeními z 99% souhlasím a díky vhodné konstelaci je dodržuju snad na stopadesát procent. Ale váš způsob přemýšlení (co když si někde sundám roušku a pak tam za pár hodin půjde senior) je prostě šílený.

Ale až tak moc se nedivím, ta současná atmosféra má vliv na každého.

Moc toho tady spolu nenadiskutujeme.. Přečtěte si to po sobě za rok.

Jsem přesvědčena, že tou dobou v tom budete vidět to, co já teď.... nebo budete v péči psychiatra, to taky nelze vyloučit.

Neberte to, prosím, útočně. Jak leze karanténa lidem na mozek, je vidět na každém kroku, nejste výjimka. Ale buď si to trochu srovnáte (třeba tím, že až bude zas hezky, si vyjdete někam do přírody), nebo se z toho "panebože, co když... " zblázníte dřív, než to skončí.

0/0
31.3.2020 13:03
Foto

J24a98n87a 21S86t93r10n16a29d20o68v75á 5879918300606

Opravdu si chodíte dávat pivo na lavičku a pak na ni prskáte? Chápu, že to měl být nějaký absurdní příklad, jen mě to trochu rozesmálo, protože tohle chování asi není moc hezké ani mimo epidemii ;-) Ne, vážně, ono už teď se mnoho lidí v pravidlech, co je a není rizikové nevyzná, proto není mnoho výjimek, které by lákaly k příliš častému porušování. Člověk by neměl být hysterický, ale přesto by se měl chovat rozumně. Jenže pro každého je ta hranice trochu jinde, proto se stanovila obecná nařízení. Ohrožené nejsou jen starší ročníky. Mezi námi je mnoho mladých lidí, kteří trpí nějakou nemocí, která jim snižuje imunitu, ale nevyřazuje je z produktivního života. Mohou to být nemoci časté i vzácné, někdy tu náchylnost způsobují léky, které užívají, jindy nemoc samotná ( např. diabetes, hypertenze, revmatoidní artritida, sarkoidóza, astma, transplantace atd.) Nepoznáte je, do žádného speciálního programu nepatří, chodí do práce nebo jsou školou povinní, mají rodiny... pohybují se v rizikovém prostředí, protože žijí normálním životem.

+1/0
31.3.2020 12:58
Foto

S39v76a48t90a88v55a 82D66u20r82a57n22o55v50á 3869259534171

Vidite, mam homeofice, bydlim na samote u lesa, nakupovat chodim 1x tydne pro svou rodinu vcetne rodicu meho muze, kteri jsou v kategorii 80 a vys. Je to jedina doba, kdy nosim rousku, chodim na prochazky do lesa a rousku nenosim, protoze ji nepotrebuji. Stejnou moznost jit na prochazku maji vsichni, asi budou mit rousku, ale krome tech, co jsou v narizene karantene, nikdo nebrani jit na 20-60 minut projit, je to i doporucovano. No a k tem zachranarum, kazdy partner hasice, zdravotniku, policistu a vojaku s tim zije kazdy den jejich sluzby, nikdy nevite, co se muze stat. Nejsou to bezpecna povolani. Pisu to jako manzelka byvaleho profihasice s 30lety sluzby. Proste partneri techto lidi si berou do manzelstvi i toto riziko.

0/0
31.3.2020 20:49
Foto

J86a84n 30Z24í40m59a 9754416545480

Jako vzdycky hezky.....

+2/0
30.3.2020 14:16
Foto

V80á35c65l36a31v 58Č48e27c48h81t67i26c30k11ý 9135450876608

Já si myslím, že je JENOM potřeba se ze všeho nepodělat....

+1/0
30.3.2020 14:13
Foto

B77a33r52b31o80r53a 43T74o19p61i17n41k23o24v37á 1275387579916

Tak to každopádně. To už říkal Bukowski:-)

0/0
30.3.2020 14:38
Foto

J84a33n 90Š47i97k 1142340798709

Myslím jste to vystihla JENOM jemně, paní Principiální odpůrkyně pitomců všeho druhu. Kladívko dopadlo přesně na hřebíček, dlouho jsem něco tak výstižného, v souvislostech a bez vydivočelých emocí, nečetl. Za mě R^ :-) Krásný den

+9/−3
30.3.2020 13:07
Foto

M64a28t20ě94j 71K25o62u31b94a 2583543226921

P.S.2 - Já rouškovou diktaturu:) dodržuji a dokonce si myslím,že má smysl. Samozřejmě ale ne v tom, že člověk má mít roušku na puse uprostřed lesa, deset metrů od jiných chodců. Ale došlo mi proto, že tahle zdánlivě absurdni vyhlaska ma vytvorit v nasem mozku pocit, ze tak jako normalni nosit kalhoty a nenormalni ukazovat holou řiť,je normalni mit venku neco na obliceji a nenormalni ukazat holou tvar.A to by mohlo fungovat!.

+3/0
30.3.2020 11:33
Foto

M55a48t85ě20j 17K68o53u87b12a 2723543536121

Pěkně napsáno, ale.....Renomovaní doktoři MUDr. Jan Hnízdil a MUDr.Pavel Boček.:

Rouška je potřebná v uzavřených prostorách, na nákupech, v hromadné dopravě, všude tam, kde se shromažďuje větší počet lidí. Pokud se jdete projít do parku nebo do lesa, jedete na cyklistickou vyjížďku, jedete sami nebo s rodinou v autě, pracujete venku, může být naopak nebezpečná. Vydýchané bakterie, viry, hleny a nečistoty se v roušce zachytí a vy je vdechujete zpátky. Je to, jako byste se vysmrkala do kapesníku a pak ho celý den nosila připlácnutý na obličeji.

Odpoledne jsem se byl projít v Šáreckém údolí. Chodci, běžci, cyklisté, všichni v roušce. Vystresovaná maminka se pokoušela nasadit roušku asi ročnímu dítěti. Dítě z plna hrdla křičelo. Scéna jako z Polednice. Na to člověk ani nemusí být doktor, aby pochopil, že je to pitomost. Pro posílení imunity je nejlepší se každý den projít, nadýchat čerstvého vzduchu, takže bez roušky. Vydýchat to.

Nařízení vlády je ale nařízení vlády. „Dej blbci funkci a vymyslí lejstro,“ řekl Jan Werich. Když se necháme dusit, tak se udusíme. Spousta lidí mě žádala o doporučení, jak a kdy nosit roušku. Dal jsem ho na blog a Facebook. Šíří se jako lavina. Starostové několika obcí mi psali, jestli to můžou použít pro informaci občanům, že je to stručné, jasné, proveditelné. Odpověděl jsem jim: „Klidně to použijte, jen vás upozorňuji, že nejsem hygienik a moje doporučení odporuje nařízení vlády.“ P.S. Shodný názor přímo infektologa na toto téma jsem našel taky.

+9/−3
30.3.2020 11:27
Foto

M36a86r84t54i27n 55N72e72v20r90l50a 2227691964607

Četl jste vůbec ten blog pane Koubo??? Paní Topinková nepíše jen o rouškách (tam bych s Vámi i souhlasil), ale halvně o porušování nenavštěvování a srocování. A tam si zaděláváme nedodržováním na obrovský průšvih.

+4/−1
30.3.2020 11:34
Foto

M16a31t78ě13j 79K90o77u52b60a 2863963646361

Souhlasím s vám, srocování ne - vyjadřoval jsem se jen k rouškování v situacích jako venční psa, či běhání v lese, za které dostávají jinak disciplínovaní lidí myslím spíš neprávem. I když jak píšu v dalším příspěvku, možná že je to psychologicky rozumné,

+4/0
30.3.2020 11:52
Foto

J81a61n55a 65S50t68r87n75a45d50o41v97á 5489308440576

Když jdu venčit psa, mám roušku, jelikož musím projít společnými prostorami v domě a výtahem a nehodlám na sousedy zbytečně funět. Také cestou prostě potkávám lidi a někdy se nedají obejít veeelkým obloukem. A sundavat a nandavat roušku rukama se špinavým vodítkem, od špinavé kliky ošmatané od třiceti dalších sousedů a tak dále... není moc velká paráda. Zaběhat bych si šla, pokud bych bydlela někde u lesa. Tam, kde musím mít roušku, protože potkávám další lidi, to moc zdravé není. Funět si do roušky? No pěkné podýcháníčko. Pokud si v tom lese zlomím nohu, zaměstnám i další lidi, které si budu volat na pomoc a v tomto čase mě neláká potřeba zatěžovat lékaře ani navštěvovat chirurgii a jiné nemocniční prostory. A nakonec... když jsme zvyklí vídat se v rouškách, nebudeme si ji zapomínat nasazovat a nebude nám to tak zatěžko. Jakmile ji sundáme JENOM tehdy a JENOM protože, tak to půjde do kytek.

+3/−2
30.3.2020 12:26
Foto

B45a97r46b70o91r80a 80T92o51p73i21n58k44o34v66á 1295907469896

Martine, já myslím, že někteří aktéři sem nechodí blogy číst. Chodí se sem hádat. Děkuji Vám za podporu:-)

+5/−1
30.3.2020 12:08
Foto

B58a44r84b70o11r19a 84T70o80p46i15n40k70o42v93á 1255887599926

Matěji...pardon:-)!

0/−1
30.3.2020 12:09
Foto

A43l10e80š 61V24o76l57f 7398413218823

Pane Koubo, ale to je právě oč tu jde. při karanténě by každý, opakuji každý měl být doma a ne někde běhat. Od toho je to karantena ale někteří si jim pletou s dovolenou. Přenos kapénkovou metodou funguje asi tak, že proti větru, se nemusí přenést vůbec. Ale po větru třeba i na 7 metrů. Rouška látková, dle odborníků je použitelná tak dvě hodiny. Do prčic co může člověk dělat v karanténě venku, když tam je dvě hodiny? Cesta na nákup a nazpátek, nebo někomu něco donést, netrvá dvě hodiny. A o tom je ten článek. JENOM: já jdu jenom....ale on má zakázáno chodit někam jenom. Rouška přeci nemůže fungovat tak, že když si ji nasadím, tak si můžu dělat co chci celý den. Ne, rouška má být určena právě jen na nákup a nezbytné potřeby a jinak sedět doma bez roušku....JENOM.

0/0
30.3.2020 15:41
Foto

V22l17a12d39i85m23i59r 36K45r61a16u20s 9988553457435

Co tak pozoruju, pro spoustu lidi v mem okoli je neprekonatelnym problemem, ze to opatreni vyhlasila babisova vlada a oni Babise uplne nekonecne nenavidi, takze porusovani tech narizeni vlastne berou jako jakousi formu odboje a vlastne jsou na to jeste hrdi.

+8/−1
30.3.2020 11:21
Foto

M49a25r49t18i76n 68N96e12v88r76l81a 2707931524797

Ano, rychlokvašení disidenti.

A to jsem jinak antibabiš.

Ale oni by možná "ze sportu" kašlali na jakékoli nařízení jakékoli vlády. Takoví švejkové, co zároveň nadávají "jakej tu je ve všem bordel". Oni ten bordel dělají.

+2/−1
30.3.2020 11:37
Foto

B53a59r96b34o97r37a 40T56o80p65i62n23k41o36v89á 1805167779436

To je bohužel smutné úskalí současného politického stavu. Někteří lidé tady díky antibabišovským náladám rebelují na nesprávných místech. Demokracii si pletou s anarchií jen proto, že nesouhlasí s tím, kdo sedí úplně nahoře. Mám pro ně pochopení, taky jsem tohle uskupení nevolila. Ale teď je třeba táhnout za jeden provaz i s nimi...na chvilku a pořádně se u toho rozhlížet na všechny strany, ale chvíli držet basu.

+2/0
30.3.2020 14:41
Foto

K17a24r90e12l 15N52o20v10á50k 4189406880417

to není o vládě, ale o selském rozumu,

0/0
1.4.2020 8:44
Foto

J91a81k62u60b 11T31o47m15i19s 9672689520240

No, za blog samozřejmě karma! Ale ty příspěvky oněch potrefených kachen tady, to je fakt síla. Přesně o Vás, o těch, co nemíní dodržovat vydaná nařízení, je tento blog. Myslím, že tou tyčí po zadnici jako v Indii by se mnohé napravilo. Pokud by to napoprvé nepomohlo, přidat i jednu přes lebku...!!8-o

+6/−3
30.3.2020 10:44
Foto

M54a64r75t98i94n 75N91e60v45r64l62a 2567911804867

Karma jak Brno! Přesně jste to vystihla paní Topinková.

Ono spousta jedinců nechápe jeden velmi zásadní prvek těchto všech omezení:

MOJE nenavštěvování sousedů, kamarádů a příbuzných nechrání jen mne a MOU rodinu, ale i ty SOUSEDY, KAMARÁDY a PŘÍBUZNÉ!!!

Pořád tady někdo píše, že pokud to chytím, tak to přece chytím v tramvaji, na pracovišti nebo v obchodě. Ano, ale nenavštěvováním tu nákazu neroznesu dál. Nakazím maximálně manžela/manželku, děti. Tj. průměrně 3 další osoby. A ne dalších 5 nebo 10.

Chápete vy co pořád mrmláte "jaký to má smysl a proč ta šaškárna a zrušit omezení a kdo to má vydržet"? Nevidíte dál, než za hranice své domácnosti. Rv

Ještě jinak: povolením otěží sice na pár týdnu nakopneme ekonomiku (jak tady všichni antiomezovači volají), ale pak se rozjede takový tobogán, že zkolabuje nejprve zdravotnictví - viz Itálie a Španělsko, a nakonec i ta tolik vzývaná ekonomika.

A korejský model počítá s naprosto odlišnou mentalitou východoasijců, jejich vrozeným kolektivismem (posměváčci by řekli stádností :-/) a jejich posvátnou úctou k nadřízeným a všemu co ti nadřízení vyhlásí.

Antiomezovači si neuvědomují, že neustálým porušováním těch omezení jen oddalují konec omezení ;-D.

+9/−3
30.3.2020 10:26
Foto

P37e89t47r 49H75á30j30e59k 5732383797837

Vaši víru v "dobro páchané vládou" bych chtěl mít (vlastně nechtěl a jsem rád, že mám vlastní rozum).

+4/−1
30.3.2020 12:22
Foto

K39a37r97e55l 31S59e90l96u54c34k50ý 5226631951804

Problem je v tom, ze zrejme ti narusitele, stejne jako ja neveri ve smysl tech opatreni. Ano je otazka respektu vuci okoli a nasi vlade. Bohuzel respek vuci vlade v dusledku jejiho dlouhodoneho pocinani mizi. CR ma neco k 10mil. a zatim jich umrelo 17 a vetsinou byli jen nakazeni koronou a zemreli v dusledku jine choroby. Ten symbolicky prvni pripad, vek 95. Kdybych se dozil 95 a rekli mi ze mam novou smrtelnou chorobu, tak zrejme umru smichy. Proc cela ta panika? Nekomu se to proste velmi hodi. Farma loby velmi rada udrzuje paniku. Psychopatickym investorum typu Bures se velmi hodi, ze muzou levne koupit zkrachovale firmy ci posilit postaveni vlastnich firem oproti konkurenci viz zakazy testovacich laboratori. Nekomu se velmi hodi, ze ziskani pristupu k nasim mobilnim datum. Snadno se pak da takove jedince zakleknout. Schvaluji se dalsi zakony, ktere nemaji s koronou co do cineni a normalne by neprosly.

Je vic lidi co proste zacina situaci chapat. Proste toho maji dost a nechteji se te maskarady aktivne zucastnovat.

Do ekon. krize bychom prisli i bez korony, dokonce i bez Burese. Jenze tyto dva faktory ten problem prohlubuji a podepise se to na nasich detech i jejich detech. Izolujme ty ohrozene a zajisteme jim komfortni karantenu, dovoz potravin a péči. Zbytek spolecnosti nechme fungovat. Vyjde nas to mnohem levneji a zlodeji se na tom nenapakuji.

+6/−6
30.3.2020 10:22
Foto

M56a26r10t14i19n 49N59e77v28r29l29a 2757921334157

To co jste napsal na konci je neralizovatelné. Jak chcete pozavírat všechny seniory? 90% z nich NEŽIJE v Domovech důchodců. I 85-letých. Chodí furt na nákupy, na návštěvy, dokonce jim pořád vtloukáme do hlavy aby svou samostatnost prodlužovali co nejdýl. Z důvodů psychického i fyzického zdraví. Nejsou kapacity v DD, dokonce i terénní péče má své fyzické a personální limity.

Dříve nebo později by ti Vaši "ohrožení" byli v pasti a umírali by po tisících.

+4/−1
30.3.2020 10:35
Foto

K11a70r25e91l 62S32e47l19u40c95k11ý 5836421131484

Pekna prihravka. Kdyz tedy neni mozne pozavirat seniory, jaky smysl dava pozavirat celou produktivni spolecnost?

+3/−1
30.3.2020 10:55
Foto

M35a85r79t48i73n 43N73e34v70r43l79a 2597781364127

Z důvodů ochrany CELÉ společnosti. Neumírají jen 90-letí s rakovinou, víte...?

Více svůj názor vysvětluji výše v 10:26.

+3/−2
30.3.2020 11:41
Foto

K83a96r72e49l 32S79e96l71u43c58k19ý 5176681171184

Smrtnost 4 promile z evidovanych nakazenych v produktivni populaci napovazuji za duvod ke nechat zkolabovat ekonomiku. Realne je nakazenych mnohem vice a smrtnost tedy mnohem mensi

+2/−2
30.3.2020 12:01
Foto

J65a27n74a 78S93t42r94n54a59d70o37v45á 5549578810726

Doporučuji jít s argumentací smrtností alespoň tam, kde k ní získáte relevantní údaje a ty se bohužel nashromáždí až po určité době a ne po pár týdnech, kdy jsou všude zmatky. Myslím, že v oblastech, kdy se nákaza vymkla kontrole, smrtnost nikdo nepočítá, protože je to pro něj naprosto zbytečný údaj. Výsledek vidí kolem sebe. Samotná excelová tabulka s daty vám bude beztak k ničemu, když nezapočtete takové proměnné, jako je to, že pacient s těžkými příznaky, pokud nezemře, okupuje ventilátor dva až tři týdny, že při plných kapacitách vám nebude mít kdo odoperovat slepé střevo a pokud ano, můžete se tam tak jako tak nakazit a nakonec dojet na něco úplně jiného... Časem se ukáže, co bylo dobře a co ne, ale v této chvíli je pohrdání opatřeními poněkud nebezpečné.

+3/−1
30.3.2020 12:34
Foto

K67a81r38e22l 13S20e92l79u68c37k23ý 5466891641354

Doporucujete aplikovat opatreni reagujici na celkem ustalenou statistiku aplikovat az bude statistika definitivni? Tedy az bude po epidemii? Statistiky jsou momentalne jediny realny ukazatel globalni (ne) bezpecnosti. Nehodlam se jich vzdat, protoze pak uz nam zbudou jen zpravy o extremnich pripadech v novinach. Logicky novinar, ktery vas bude nudit statistikou si nevydela ani na slanou vodu. Ovsem zprava, ze ve Francii zemrela 12 leta divka zaplavi svet bleskove. Malokdo pak dokaze cist mezi radky a rict si: takze pokud media hlasi jednotlive pripady umrti mladistvych, tak na patrne vyplyva smrtnost v te vekove skupine 1 ku stovkam milionu mladistvych v Evrope.

+2/−1
30.3.2020 12:57
Foto

J14a26n62a 77S62t83r98n41a68d87o52v23á 5779938430516

Poukazuji jen na to, že je třeba kombinovat více údajů, jak píšu výše. Samotný jeden údaj nic neznamená, je třeba počítat právě i s průběhem onemocnění, délkou hospitalizací pacientů ve vážném stavu, s nakažlivostí během dlouhé inkubační doby a dalšími faktory, které dělají z tohoto viru něco výjimečného a nutí měnit některé lokality zimní stadion v prozatímní márnici. Nakonec v určitém stádiu na nějaká opatření stejně dojde. Navíc použití modelu opatření odpovídá těm opatřením, která se projevila jako úspěšná.

0/0
30.3.2020 15:33
Foto

K23a60r84e50l 34S39e93l14u55c33k93ý 5206651281584

Nejsem si jisty zda Vas spravne chapu. Delku inkubacni doby je sice ve vyhodnoceni statistik brat v potaz. Statistiky ke covid uz se ale pocitaji jiz nekolik mesicu takze i kdyz z toho skrtneme jeden inkubacni interval tak mame porad cislo s dostatecne vypovidajici hodnotou. Z ceho usuzujete, ze pouzita opatreni byla uspesna? Kolaps ekonomiky nepovazuji za uspech. Seniorum a ohrozenym jsme mohli pomoci bezpecnejsim a vyhodnejsim zpusobem.

+1/0
30.3.2020 15:56
Foto

J63a94n45a 32S28t91r79n29a88d68o50v69á 5339608960256

Možná mluvíme každý jen o jiném úhlu pohledu. Statistiky jsou pochopitelně prozatím poněkud děravé, data se do nich totiž budou sbírat i zpětně a některých se ani nedobereme. To je fakt, tak je to pokaždé u něčeho tak náhlého, ale musíme vycházet z toho, co máme. S tím souhlasím. A musíme zvážit, jakému řešení dát prioritu a z jakého úhlu se chceme dívat. Z epidemiologického hlediska jsou represivní opatření účinná. Z ekonomického už to tak pěkně nevypadá, to vám nevyvracím. Je třeba zvážit dopady obou variant. S tím také souhlasím. Jen si myslím, že dopředu úplně nevíme, jestli při opravdovém puštění epidemie zpod kontroly hned na začátku nevyplynou také velmi zlé ekonomické důsledky. Určitě tenhle stav nikdo nechce držet déle, než je nutné a vymýšlí se a budou se vymýšlet alternativy. Zavřít všechny, kdo nemají dostatečnou imunitu do věčné karantény také nejde. Jsou to i mladí diabetici, revmatici, onkologicky nemocní, tlakaři, část společnosti, která bude ohrožená, ale její velká část žije poměrně produktivním životem a za normálních okolností nic nebrání tomu, aby byl produktivní a dlouhý. Neříkám, že znám řešení ani to, že tohle, co se děje, je to nejlepší. Vzhledem k tomu, že to každý stát řeší jinak a bude to mít různé dopady, uvidíme to až s odstupem času. Ani odborníci se dnes mezi sebou všichni neshodnou, natož my. Jinak to bude vidět i člověk, který žije v některém z postižených center a ten, který bydlí v sousedním městě.

+1/0
31.3.2020 10:43
Foto

J85a35k85u10b 84T15o23m11i74s 9322579320380

Být Vámi, neotevírám lednici. Hrozí, že na Vás vyskočí Babiš nebo Agrofert. Přesně o takových jako jste Vy, psala paní Topinková v tom blogu... JENOM taková horší chřipka, že?

+2/−2
30.3.2020 10:37
Foto

K88a88r75e49l 39S87e27l42u70c24k59ý 5436401951814

Vycet argumentu proti Babisovi jsem napsal vyse. Opakovat ani rozsirovat ho nehodlam i kdyz by se to dalo. Ucelem toho totiz bylo vysvetlit proc se nekomu hodi panika a proc ji spousta politiku rado nenapadne podpori. K Vasi poznamce, zda je to dle meho nazoru takova horsi chripka. Ano.

+3/−3
30.3.2020 11:02

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz